Opbouwen responsieve email marketing lijst, deel 2

Sharing is caring!

Opbouwen responsieve email marketing lijst, deel  2

De vorige keer heb ik enkele goede tips gegeven over hoe je een lauwe nieuwsbrief kunt veranderen in een responsieve lijst. In dit hoofdstuk wil ik je graag nog meer tips geven om je nieuwsbrief te laten exploderen tot een responsieve lijst..
Dit is het tweede deel van het artikel : Opbouwen responsieve email marketing lijst

Wordt persoonlijk

Prospects kopen van mensen die ze kennen , mensen die ze mogen en mensen die ze vertrouwen.  Daarom is het dus zeer goed om “persoonlijk “te worden zodat mensen en prospects je leren kennen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je alle intieme details van je leven hoeft te delen met je leden.. Hoewel, als je een gelijkwaardig probleem hebt ondervonden als je prospects dan is het goed om dit met je leden te delen. Deel je adviezen en kennis en vertel je leden hoe ze dit probleem kunnen verhelpen of oplossen.

Ten tweede is het misschien een goed idee om te overwegen om van tijd tot tijd video’s te sturen aan je leden.
Heb je bijvoorbeeld een nieuwsbrief over het trimmen van Cocker Spaniels waar je in je nieuwsbrief stap voor stap uitlegt wat de beste manier van trimmen is.
Dan is het zeker een goed idee om een instructie video op te nemen waarin je alle stappen laat zien.
Je kunt in je nieuwsbrief dan gemakkelijk de link opnemen van waar de video te bekijken is..

Het belangrijkste is echter om jezelf te laten zien in de video.
Gebruik dus niet alleen een powerpoint presentatie of andere standaard beelden. Maak in plaats hiervan de video zelf.
Omdat je op deze manier een goede relatie met je leden opbouwt is het van belang zoveel mogelijk zelf te verschijnen in je video’s . Op deze manier leren mensen je kennen en kunnen een gezicht koppelen aan de naam. Tevens leert men je stem kennen.
Door het vrijgeven van dit soort video’s wek je weer vertrouwen bij de leden van je nieuwsbrief..

Gebruik je eigen naam in je email from veld  

Veel van je leden zullen hun emails snel scannen door het zoeken naar namen van afzenders die ze kennen. Heb jij dus al maandenlang emails verstuurd met je eigen naam in het from veld van je emails en je wisselt opeens naar een andere naam zoals b.v. je bedrijfsnaam. Dan zul je al snel tot de ontdekking komen dat er steeds minder van je emails worden geopend..

Waarom? Dit komt door het feit dat steeds meer leden niet direct je bedrijfsnaam koppelen aan je echte naam. Sommigen zullen misschien zelfs op de spam knop klikken en dat puur omdat ze de afzender niet herkennen.

Dit betekend dat alvorens je start met het verzenden van je nieuwsbrief je er goed over na moet denken onder welke naam je de mails gaat verzenden. Je wilt deze naam natuurlijk niet in een later stadium hoeven wijzigen. Mocht je de naam later toch moeten wijzigen dan is het raadzaam om de verandering geleidelijk door te voeren.

Bijvoorbeeld: Laten we er even vanuit gaan dat je de nieuwsbrief verzend met de naam Bedrijf ABC  als afzender en je wilt de afzender graag veranderen in Paul Groothuijsen.
Dit is wat je dan dient te doen:

  • Begin met het ondertekenen van je nieuwsbrieven met “Jouw Naam , Bedrijf ABC”.
    Op deze manier leren de leden een relatie te leggen tussen Jouw naam en de bedrijfnaam. Dit dien je meerdere weken te doen voordat je de eigenlijke afzender gaat veranderen.
  • Enkele weken voordat je de verandering doorvoert kondig je dit aan in je nieuwsbrief.
    Blijf je leden hieraan herinneren tot het moment dat je de verandering gaat doorvoeren.
  • Als je de verandering doorvoert dien je beide namen als afzender te gebruiken zodat de lezers een link gaan leggen. In mijn voorbeeld zou het dus het volgende worden :  “Paul Groothuijsen, Bedrijf ABC” (Zorg ervoor dat je de naam waarin je het wilt veranderen als eerste gebruikt dit zodat als je de oude naam niet meer gebruikt niet minder opvalt.)
  • Laat de leden in de kop van je nieuwsbrief weten dat de naam is veranderd.
    Vertel duidelijk in je nieuwsbrief wat de oude naam was en waarin deze is veranderd, zodat men een nieuwe associatie kan maken. Doe dit voor een reeks nieuwsbrieven.
  • Ten slotte, verwijder de oude naam als afzenden. Je kunt dan nog enkele maanden lang je nieuwsbrieven ondertekenen met de nieuwe en oude naam zodat ook oudere leden nog een link leggen tussen jou en de nieuwe naam

In deze post heb je geleerd dat het zich loont om intiem te worden tot op zekere hoogte. Ook heb ik je laten zien waarom het een goede zaak is om je nieuwsbrieven met je eigen naam te ondertekenen. De volgende keer laat ik je enkele goed bewaarde geheimen zien die je nieuwsbrief tot nieuwe hoogte kunnen tillen.

 

Sharing is caring!